Ви є тут

Інструкція з експлуатації

           

                             

                                                                                    ІНСТРУКЦІЯ З ОБСЛУГОВУВАННЯ
                                                                                  АКУМУЛЯТОРІВ І ТЯГОВИХ БАТАРЕЙ

                                   У цьому посібнику можуть не міститися всі проблеми з якими можете зустрітися під час
                                              експлуатації акумуляторних елементів, акумуляторів або тягових батарей.
                               Будь-які питання і зауваження можете надсилати на електронну адресу: sales.ua@accutrade.eu

1. Призначення

Кислотно-свинцеві елементи і акумулятори призначені для комплектації тягових акумуляторних 
батарей застосовуються як джерело електроенергії.
Використовуються вони для приводу таких транспортних засобів, як: платформні і вантажопідйомні
електрокари, збиральна техніка і ін.
Батареї можна експлуатувати в помірних кліматичних умовах, при температурі від -20 ° C до +45° C.
Винятком є ​​батареї побудовані з необслуговуваних акумуляторів з абсорбованим електролітом (гелієві),
термін служби яких, в разі роботи при температурі навколишнього середовища понад + 20 ° C скорочується.

2. Спосіб позначення.

A. Тягові акумуляторні елементи позначаються наступним чином:
4APH 280

де:
4 - позначення кількості плюсових пластин в елементі,
APH - позначення типу броньованих пластин високої щільності
280 - позначення номінальної, п'ятигодинний ємності складової 280 Ah.

B. Батарея складається з елементів типу 4АРН280, може бути
1.
з однією системою елементів напр.
40x4APH280
де:
40 -позначення кількості елементів в батареї
4APH280 - позначення типу елемента
2. з двома системами елементів напр.
2x20x4APH280
де:
2 -
позначення кількості систем батарей
20 - позначення кількості елементів в одній системі
4APH280 - позначення типу елемента

C. Акумулятори позначаються наступним чином:
D. 3PT190
6V
195 Ah C5
260 Ah C20
де:
3PT190 - позначає тип акумулятора,
6V - позначає номінальну напругу акумулятора,
195 Ah C5 - позначає номінальну, п'ятигодинною ємність
акумулятора,
260 Ah C20 - позначає двадцятигодинної, номінальну місткість

3. Транспорт

Сухі акумулятори та елементи можна транспортувати будь-яким засобом транспорту, яке має
достатню місткість вантажного відсіку і відповідну вантажопідйомність.
Вантаж під час транспортування повинен бути захищений від механічних пошкоджень і дії
атмосферних опадів.
Акумулятори та елементи рекомендується перевозити у вертикальному положенні, тобто вгору кришкою. В
випадку транспортування значної кількості акумуляторів, які покладені штабелями, слід
брати до уваги факт можливого пошкодження клем акумуляторів розташованих в нижньому
шарі, викликаного навантаженням від верхніх шарів.
Транспортування елементів і акумуляторів заповнених електролітом повинна проводитися згідно
діючими правилами з перевезення їдких речовин.
Інформація, що стосується транспортування акумуляторів (батарей і елементів) як заповнених
кислотою так і сухих, сформованих акумуляторів:

Номер UN 2794
Клас 8
Код классифікації C11
Група упаковки -
Наліпка 8
Особливі правила 295
Кількість обмежена і вилучена   LQ 0 7a
E 0 7b
Правила упаковки Інструкція по упаковці   P801 , P801a
Особливі правила -
Збірна упаковка -

Інформація, що стосується транспортування заповнених, необслуговуваних і формованих акумуляторів:

Номер UN 2800
Класс 8
Код классифікації C11
Група упаковки -
Наліпка 8
Особливі правила 238, 295, 598
Кількість обмежена і вилучена  LQ 0 7a
E 0 7b
Правила упаковки Інструкція по упаковці  P003 , P801a
Особливі правила PP 16
Збірна упаковка -

 Не рекомендується перевозити акумулятори та батареї, як сухі, так і сформовані, засобами
                     транспорту забрудненими хімічними речовинами, через можливу інтеракції

4. Розвантаження.

 Під час виконання робіт пов'язаних з розвантаженням батарей або елементів з транспортних засобів або
їх монтажем згідно з призначенням, слід дотримуватися таких правил:

     - для розвантаження застосовувати відповідні механічні засоби,
     - звертати увагу, щоб не сталося механічне пошкодження батарей або елементів,
     - звертати увагу щоб не стався витік електроліту з електрично формованих батарей
або елементів,
     - не допускати замикання (клеми акумуляторів, батарей і елементів повинні бути захищені
ізоляційним матеріалом).

З'єднання батареї з електропроводкою електрокара має бути виконано за допомогою непошкоджених
проводів. Провід ці повинні бути закріплені належним чином, тобто позитивний полюс з
позитивної клеми електрокара, негативний полюс з негативною клемою

5. Зберігання.
 

Елементи, батареї і сухі акумулятори (незаповнені електролітом) повинні зберігатися в сухих
приміщеннях, чистих, без шкідливих випарів, при температурі навколишнього середовища не нижче +5 ° C і не вище
+35 ° C, при відносній вологості повітря 90%. Повинні складуватися в вертикальному положенні

(Вгору кришкою), захищені від прямого попадання теплового випромінювання, а також від ударів або падінь.
Не допускається складування батарей шарами (штабелювання).
Час складування елементів і сухих акумуляторів не повинно перевищувати 2-х років.
Заряджені батареї і тягові акумулятори можна зберігати не більше 30 днів від дати їх введення в
дію при дотриманні зазначених вище умов зберігання. Після закінчення зазначеного терміну, слід
провести зарядку (до моменту досягнення повної зарядки). Максимальний термін зберігання не повинен
перевищувати трьох місяців від дати їх електричного введення в експлуатацію
.
6. Пуск акумуляторів, елементів, батарей

                  6.1 Підготовка елементів або акумуляторів до формувальної зарядці.

Елементи або акумулятори слід очистити від бруду і пилу, вигвинтити / зняти і перевірити
прохідність пробок (напр.прі допомогою стиснутого повітря). Елементи встановити так, щоб вони під
час зарядки не торкалися один до одного. З'єднати між собою акумуляторними
перемичками (електричні дроти) відповідним передбачуваної амперной навантаженні.
Перемички не повинні бути пошкодженими (дроти ізольовані, без слідів
електрохімічної корозії)!.

УВАГА ! Елементи або акумулятори з'єднувати послідовно, тобто «+» З'єднувати з
«-».

Комплект з'єднаних між собою елементів або батарей підключити до джерела струму.

УВАГА ! Провід з'єднувати згідно полярності, тобто позитивний полюс
комплекту призначеного для зарядки, з'єднати з позитивним полюсом джерела
струму, негативний полюс з негативним полюсом джерела.
Будь-які дії полягають в поєднанні або від'єднанні елементів і
акумуляторів як між собою, так і до джерела живлення, повинні проводити особи
навчені для виконання цих робіт, що мають відповідні дозволи та
оснащені засобами індивідуального захисту.

Елементи заповнити електролітом (водяний розчин сірчаної кислоти) щільністю 1,23 - 1,24 г / см3,
до насадки пробки в наливному отворі.

Після наповнення елементів електролітом, слід залишити їх на 4-5 годин, щоб просочилися
плити і знизилася температура. Після закінчення даного терміну необхідно поповнити
електроліт в елементах до необхідної висоти. Температура електроліту в момент початку зарядки
не повинна перевищувати + 45 ° C. Якщо вона вища, слід продовжити час просочення плит
електролітом.
Якщо елементи вже з'єднані в батарею, зарядку можна починати після падіння температури до
+ 30 ° C.

УВАГА ! Електроліт є розчином сірчаної кислоти. Є їдкою речовиною,
викликає корозію. Особи що працюють з електролітом повинні пройти навчання по
виконання цих дій і ознайомлені з небезпеками які можуть виникнути при
контакті з електролітом, а також повинні мати засоби особистого захисту.

У разі потрапляння електроліту в очі, необхідно негайно прополоскати очі
великою кількістю води протягом 10 хвилин при відкритій столітті. Негайно зв'язатися з
лікарем-окулістом. Якщо рідина потрапила на шкіру промити великою кількістю
води, зняти забруднений одяг. Звернутися до лікаря.

Якщо рідина потрапила в стравохід подати велику кількість води. Уникати блювоти.
Зв'язатися з лікарем.
При вдиханні випарів вивести постраждалого на свіже повітря. Звернутися до лікаря.

       6.2 Перший заряд - зарядка при пуску.

Для формувальної зарядки слід застосовувати випрямні, зарядні пристрої
забезпечують плавне регулювання струму, а також стабілізацію заданих значень,
що дозволяють контролювати процес шляхом зчитування та реєстрації параметрів.
Джерело живлення повинно забезпечувати постійну величину напруги складову 2,78V /
елемент, тобто для зарядки 40 елементів з'єднаних послідовно джерело струму повинен
забезпечувати напругу не менше
                                            2,78 x 40 = 111,2 V
Зарядку слід проводити постійним струмом. Під час зарядки стежити, щоб сумарний заряд
отриманий під час зарядки досяг величини 6,0 - 6,2 номінальної, п'ятигодинний ємності
елемента / акумулятора (C5).
Одержуваний заряд не повинен бути менше ніж рекомендовані величини.
Сила струму зарядки не повинна перевищувати значення: 0,07 x C5.

Приклад:

Формувальна зарядка елемента 4APH220.
Номінальна, п'ятигодинна ємність елемента становить C5 = 220 Ah.
Таким чином отримується сумарний заряд становить 6 ємностей C5.
Сумарний заряд (C) повинен скласти:
6 x C5 czyli 6 x 220 = 1320 Ah
Величина струму зарядки (I):
0,07 x C5 тобто 0,07 x 220 = 15,4 A
Час зарядки (t):
C / I т.е1320 / 15.4 = 85,71 h
Можна прийняти 86 годин.

Рекомендована програма зарядки:

I етап 45 h x 15,4 A 693 Ah
Перерва в зарядці близько 5 годин
II етап 27 h x 15,4 A 415,8 Ah
Перерва в зарядці близько 5 годин
III етап 14 h x 15,4 A 215,6 Ah
                          Сума введеного заряду                                              1324,4 Ah

У разі зарядки етапами рекомендується, щоб на першому етапі ввести приблизно половину
полагаемого заряду.
У разі з'єднання елементів в батарею, зарядку слід продовжити в два рази і в два рази
зменшити величину струму зарядки.

         

6.3 Ознаки повної зарядки.

Характерною ознакою повної зарядки, є інтенсивне кипіння. Щільність електроліту до
кінця зарядки повинна становити 1,27-1,29 г / см3 при температурі 20 ° C, а напруга для одного
елемента вище 2,7V, при чому не повинно воно змінюватися під час трьох чергових вимірювань
що проводяться щогодини. Якщо елементи виявляють ознаки повної зарядки, а в щільності
електроліту спостерігаються відхилення, необхідно провести коригування.

Коригування необхідно провести:

a) у разі, якщо щільність занадто велика, необхідно витягти електроліт з елемента і
додати дистильованої води,
b) в разі занадто малу щільність, необхідно витягти електроліт з елемента і
додати розчин сірчаної кислоти щільністю 1,32 г / см3.

Після проведення коригування електроліту, необхідно підключити зарядку протягом 1
години, для того щоб вирівняти щільність електроліту по всьому об'єму.
Вище представлене опис визначення рівня зарядки не стосується це без обслуговуються
акумуляторів.
В даному випадку слід спертися на дані отримані від зарядочних пристрою, який
має сигналізувати ступінь зарядки акумуляторів.

7. Експлуатація батарей.

До уваги при експлуатації.

Слід пам'ятати, що під час експлуатації батарей можуть виникнути істотні небезпеки.
Утворені при зарядці гази - вибухонебезпечні, електроліт (розбавлена ​​сірчана кислота)
застосовуваний для заповнення - їдкий, а деякі елементи зарядочних пристрої знаходяться
під напругою. Тому процес зарядки повинен проводитися при дотриманні,
нижчеперелічених вказівок в області правил техніки безпеки, запобігання
травматизму і протипожежної безпеки:

a) Процес зарядки повинен виконуватися особами пройшли навчання і мають
відповідну кваліфікацію,
b) Приміщення, в якому проводиться процес зарядки, повинен бути оснащений
відповідної вентиляцією, згідно з правилами,
c) Заливні отвори під час зарядки повинні бути відкритими (не стосується це
необслуговуваних),
d) Необхідно перевіряти стан клем і з'єднань,
e) Слід контролювати значення сили зарядного струму,
f) Слід звертати увагу на рівень електроліту, в разі втрати, слід долити
дистильованої води до необхідного рівня (не стосується без обслуговуються),
g) На поверхні елементів, батарей акумулятора не ставити предметів (небезпека
короткого замикання),
h) Забороняється підключення і відключення з'єднань під час процесу зарядки,
i) Контролювати температуру електроліту, вона не повинна перевищувати 45 ° C під час
експлуатації, (під час зарядки не повинна перевищувати 55 ° C) - контроль температури
електроліту не стосується необслуговуваних акумуляторів,
j) Чи не підходити до батареї з вогнем (небезпека вибуху і пожежі),
k) Використовувати інструменти із захисною ізоляцією,
l) Застосовувати кислотостійку одяг, окуляри або маску, рукавиці,
m) Пробки загвинтити після закінчення через 2 години після закінчення зарядки (не стосується
необслуговуваних акумуляторів,
n) Проводити запис результатів параметрів зарядки.

Довговічність і ємність батареї залежить від багатьох факторів, в т.ч. від:

- правильного виконання формувальної зарядки,
- дотримання правил експлуатації, тобто величини струму зарядки і струму розрядки,
температури, кінцевого напруги зарядки і розрядки, стану з'єднань, рівня і
щільності електроліту (за винятком необслуговуваних батарей),
- застосування відповідного типу батарей для даного типу транспортного засобу.

Батареї досягають повної ємності через 10 циклів розрядки / зарядки. У початковому періоді
експлуатації (до 10 циклу розрядки / зарядки) слід подавати заряд близько 1,4 C5 (140%
номінальної, п'ятигодинний ємності), в наступний період експлуатації (через кожен 10-ий цикл
розрядки / зарядки) близько 1,2C5 (120% номінальної, п'ятигодинний ємності). Раз на місяць можна
перезарядити елементи / акумулятори шляхом введення заряду відповідного 200% номінальної,
п'ятигодинний ємності. Для перезарядки застосовувати зарядні пристрої постійного струму,
що дозволяють проводити зарядку постійної величини струму. Величина сили струму повинна становити
0,05x C5. У разі появи небезпечно високої температури, слід знизити струм і відповідно
збільшити час зарядки, що дасть можливість введення необхідного заряду.
Після перезарядки провести коригування електроліту якщо така необхідність виникає.
Необхідно пам'ятати, щоб протягом усього періоду експлуатації рівень електроліту
перевищував верхній край плити (10-20 мм вище сепаратора).
Максимальна температура електроліту під час зарядки повинна складати + 450С.

УВАГА ! Перезарядку не застосовувати для акумулятора з абсорбованим електролітом.

У разі постійного обслуговування батареї, з абсорбованим електролітом (тип GEL) температура
істотно впливає на їх довговічність. Оптимальна робоча температура для батарей
цього типу становить + 20оС. Робота при температурі перевищує зазначену впливає на скорочення
їх довговічності. Наприклад, батарея працює при температурі + 28 ° C зберегти 50%, а при
температурі + 36 ° C тільки 25% заявляється терміну служби.

УВАГА ! Акумулятори з абсорбованим електролітом є необслуговуваних і
тому не потребують поповнення води і коригування електроліту.
Під час експлуатації, акумулятори типу GEL можуть злегка «опухати» (видиме спучування
коротких боків акумулятора), що є нормальним явищем.
Користувачеві забороняється відкривати акумулятори під загрозою втрати гарантії.

Слід пам'ятати, що ємність акумулятора залежить від температури:

Температури [°C] +20 +5 0
Ємність батареї  [%] 100  90  80

Зарядка.

Батареї слід заряджати безпосередньо після закінчення роботи. Не можна залишати батарею в
розрядженому стані, особливо в зимовий період, коли температура навколишнього середовища падає
нижче + 10 ° C. Не можна залишати батареї частково або повністю незарядженими, так як це призводить
до незворотних хімічних змін (сульфатация активної маси) і тим самим до втрати ємності.
Рекомендується, щоб під час експлуатації не розряджати елементів / акумуляторів понад 80%.

Орієнтовна залежність ступеня зарядки від щільності електроліту при температурі 200 ° С
показує таблиця:

Густина електролиту [г/см3] 1,28 1,24 1,20 1,15 1,12
Ступінь розрядки [%] 0 25 50 80 100

Зарядку в процесі експлуатації батареї (за винятком рекомендованих перезаряджень) слід
проводити за допомогою зарядного пристрою з автоматичним регулюванням постійного струму.
Випрямляч повинен бути підібраний відповідно до величини заряджається їм батареї (напруга,
ток зарядки) .Нужно звернути увагу на дроти з'єднують випрямляч з батареєю. занадто
малий перетин проводів може призвести до перевантаження.
Кислотно-свинцеві акумулятори фірми "S.I.A.P." рекомендується заряджати згідно кривої заряду
IUIa для тягових акумуляторів з кінцевим напругою зарядки 2,65 V / елемент. необслуговувані
акумулятори з абсорбованим електролітом (тип GEL) рекомендується заряджати згідно кривої
заряду IUIa з кінцевим напругою зарядки 2,30 V / елемент

Розрядка.

Не можна допускати перевищення максимального струму розрядки становить 0,2 x C5, тобто 20%
номінальної, п'ятигодинний, ємності.
Не можна допускати, щоб величина напруги була нижче 1,7 V / елемент для кислотно-свинцевих
батарей, а також 1,8 V / елемент для необслуговуваних батарей з абсорбованим електролітом.

8. Умови гарантії.

Виробник надає гарантію на свою продукцію, за умови введення в дію та
експлуатації відповідно до вимог цієї Інструкції
Недотримання правил містяться в цій інструкції звільняє виробника від будь
якої відповідальності за передчасний знос батареї
Окремо, для кожної експлуатованої батареї повинен бути заведений і ведений журнал по
експлуатації. У разі рекламаційного виклику представника виробника, розгляд
рекламації буде залежати від факту ведення в / у журналу. Відсутність журналу буде
підставою для відхилення рекламації.
Самовільне виконання будь-яких ремонтів або переробок без письмової згоди на це
виробника позбавляє користувача права на гарантію

У разі виявлення дефектів під час гарантійного періоду рекламацію слід пред'явити
продавцю.

Гарантія не поширюється на:

a) механічні пошкодження (моноблоків, кришок, коробок батарей, клем полюсів,
роз'ємів) виникли під час власної транспортування, зберігання і користування,
b) самовільно проведені ремонти,
c) самовільно виконані конструкційні зміни,
d) пошкодження спричинені неправильним використанням (деформації викликані високою
температурою, пошкодження батареї викликані вибухом, використання
невідповідного електроліту).

Користувач, втрачає гарантію в разі коли:

a) був неправильно проведено процес зарядки при введенні в експлуатації - формувальна
зарядка,
b) призвели до втрати експлуатаційних параметрів через недотримання правил містяться
інструкції по експлуатації, особливо:
- споживання пристроєм живиться батареями - струму, сила якого перевищує
допустиме значення,
- розрядки елементів до рівня нижче допустимого напруги,
- експлуатації пристроїв без відповідного захисту, що оберігає від надмірної
розрядки,
- застосування батарей з більш низькими параметрами, ніж вказано в інструкції по
обслуговування пристрою,
- застосування невідповідних зарядочних пристроїв, які не забезпечують
правильних умов зарядки,
- виникнення вибуху в зв'язку з недотриманням правил безпеки (відсутність
вентиляції та достатнього провітрювання елементів батареї після зарядки, іскріння
викликане підключенням або відключенням під навантаженням, наближення з відкритим вогнем),
- відсутність записів в журналі з експлуатації.

Виробник, залишає за собою право, проведення випробувань і прийняття рішення щодо
остаточного способу врегулювання рекламації.

Протягом 10 днів з дати поставки замовленого товару, після консультації з Комерційним відділом
"S.I.A.P.", споживач (згідно найменуванню в Цивільному кодексі), має право повернення товару
без вказівки причини в рамках порушення договору, відповідно до загальних принципів випливають з
правил з укладання договорів на відстань.
Заява про повернення раніше купленого товару слід подати в письмовій формі, протягом 10 днів
з дати укладення договору і прикласти до поверненню товару.
Продукт слід доставити за місцем знаходження фірми "S.I.A.P." за свій рахунок. Товар буде прийнятий
виключно тоді, коли буде відправлений в оригінальній, непошкодженій упаковці з комплектним
вмістом.
Товар, що повертається і додані до нього приналежності ні в якому разі не можуть бути
пошкодженими, а також не можуть носити слідів будь-якого користування. Розпакований товар,
виготовлений за індивідуальним замовленням поверненню не підлягає.

Фірма "S.I.A.P.", поверне коштів протягом 14 днів з дати отримання заяви,
однак тільки після проведення перевірки товару.

9. Умови і порядок утилізації

Батареї містять речовини небезпечні для навколишнього середовища (сірчану кислоту, сульфати і окис
свинцю, свинець).

Відпрацьовані елементи, акумулятори та батареї слід повернути роздрібного продавця,
безпосередньо фірмі "S.I.A.P." або передати на підприємство займається переробкою
відпрацьованих батарей.
Інформацію про місця де проводиться утилізація або переробка можна отримати у відділах
державних органів, що займаються охороною навколишнього середовища.
Роздрібний продавець зобов'язаний взяти заставу від покупця (підтвердити цей факт відповідним
документом), в разі якщо при продажу батареї продавець не отримав від покупця відпрацьованих
батарей. У тому випадку, коли покупець протягом 30 днів з дати внесення застави не поставить
продавцеві відпрацьованих батарей, застава поверненню не підлягає.
Роздрібний продавець може повернути відпрацьовані батареї фірмі "S.I.A.P." або передати фірмі
що займається переробкою відпрацьованих батарей.